Welkom op de contactpagina van Brasserie Biezz!
We hebben de meestgestelde vragen hieronder uitgeschreven.

Toch nog niet gevonden wat je zocht?
Onze digitale assistente Beppie Bever staat paraat in de chat, tik gerust even hallo!

Veel gestelde vragen

Wat is jullie telefoonnummer?

Mij niet bellen… grapje natuurlijk.
Maar even serieus: bij Brasserie Biezz houden we van duidelijke afspraken en korte lijntjes.
We werken met een selfserviceconcept en communiceren het liefst online. Overzichtelijk en lekker snel.

Waarom dan geen telefoonnummer op de site?
Nou… we hebben het een tijdje geprobeerd. Maar toen gebeurde er iets geks:
ineens waren er aan de telefoon plekjes gereserveerd, beloftes gedaan en afspraken gemaakt waarvan wij zelf helemaal niets wisten.
Sterker nog, veel van die afspraken gingen dwars tegen onze eigen regels in.
Een aparte tijd was dat, echt waar. Daarom doen we het nu anders

Groepsarrangement geboekt?
Dan mag je wél bellen 😉
Het telefoonnummer staat in je offerte.

Maar voor vragen als:
“Hebben jullie kapstokken?”
“Kan ik reserveren voor twee?”
“Mag mijn paarse kinderwagen mee naar binnen?”
“Kan ik mijn paard meenemen op het terras?”

…is chatten gewoon sneller. En zeg nou zelf: een gesprek met mij is toch veel gezelliger dan een wachtmuziekje?

Wie is Beppie Bever?

Niemand weet precies wie ik ben.
Sommigen zeggen dat ik een medewerker ben.
Anderen denken een AI assistent met een beverfilter.
Of misschien… ben ik gewoon degene die veel ziet en hoort.

Maar wees gerust, ik ben hier om te helpen.
Met volledige antwoorden, een knipoog en af en toe een tik met m’n staart.
Ik geef antwoord op de meest gestelde vragen en
help je door alle info heen.

Stel gerust je vraag via de chat of klik op één van de knoppen hieronder.
En lukt het even niet? Dan stuur ik je vraag door naar een van mijn collega’s.

XOXO, Beppie Bever

Hoe werkt het selfservice-concept in Brasserie Biezz?

Bij binnenkomst loop je door onze shop, waar je je bestelling pakt en/of plaatst en afrekent aan de kassa.
Ons assortiment? Denk aan verse broodjes, frietjes, hamburgers,  huisgemaakte taartjes en verkoelende ijsjes , voor ieder wat wils.

Zoek daarna zelf een fijn plekje in de brasserie of op ons ruime terras met uitzicht op de Biesbosch.
Even genieten!

Ook met grotere groepen kun je gewoon gebruik maken van dit concept.
Reserveren is niet nodig en ook niet mogelijk.
Loop gewoon lekker binnen, kies waar je zin in hebt, en plof neer waar plek is.

Waarom werkt Brasserie Biezz met selfservice?

Onze locatie ligt midden in een recreatief gebied, omringd door wandelaars, fietsers en families op ontdekkingstocht.
En dat merk je: het ene moment kan het best rustig zijn, het volgende moment stroomt de hele Biesbosch leeg op ons terras.

Je kunt het vergelijken met een strandtent:
Op piekmomenten verwerken we soms wel 60 bestellingen per uur.
Met tafelbediening zou dat simpelweg niet haalbaar zijn,
tenzij we élke dag een groot team inzetten, ongeacht het weer of het aantal gasten.

En dat is nou precies waarom we voor selfservice hebben gekozen.
Het is een systeem dat meebeweegt met de dag, dat zorgt voor overzicht, kortere wachttijden en duidelijkheid.
We hoeven geen onnodig grote teams op te roepen “voor het geval dat”
en dat maakt het mogelijk om gezond te ondernemen, niet alleen vandaag, maar ook over vijf jaar.

Is er iets leuks te doen voor kinderen?

Binnen in Brasserie Biezz hebben is er een eenvoudige speelhoek voor de jongste gasten.
Maar eerlijk is eerlijk… het échte avontuur begint buiten!

De Biesbosch is één groot speelparadijs.
Kinderen kunnen hier eindeloos klimmen, klauteren, speuren en ravotten.
Hieronder vind je een paar toffe plekken op loop- of fietsafstand van Biezz:

Speelbos de Hollandse Biesbosch
Vlak bij het Biesboschcentrum Dordrecht (ca. 500 meter)
Verstoppertje spelen, kuilen graven, speurtochten doen of je eigen hut bouwen in dit dichtbegroeide bosgebiedje is het één groot avontuur.
Perfect voor een spontane picknick of een kinderfeestje in het groen!

De Speeldernis
Bij de zwemplas in recreatiegebied De Hollandse Biesbosch
Een natuurlijke speeltuin met een tokkelbaan, watergeultjes en… modder!
Hier mag je vies worden. Klimmen, kliederen en zwemmen zelfs ouders willen mee doen.

BeverBos
Direct naast het Biesboschcentrum Dordrecht
Hier wonen mijn echte vrienden en vriendinnen!
Je kunt ze spotten vanaf het platform of binnenkijken in hun burcht.
Via een speurtocht ontdek je alles over hun leven – inclusief een ontsnapte bever die aan tafelpoten knaagt…
Het speurpakket is te koop bij het Biesboschcentrum.

Is er een verschoonplek voor baby’s?

Ja zeker! In het toilet is een verschoonplek aanwezig.
Je vindt deze in het rolstoeltoegankelijke toilet, zodat je genoeg ruimte hebt om alles rustig te regelen.

Wat zijn de openingstijden?

Maandag t/m zondag van 10:00 tot 18:00 uur.

De keuken sluit op maandag t/m vrijdag om 17:00 uur
In het weekend geven we je nog wat extra knaagtijd tot 17:30 uur.

We zijn het hele jaar open, 7 dagen per week!
Behalve op 1e Kerstdag en Nieuwjaarsdag , dan doen we even een dutje in ons beverhol.

Zijn honden ook welkom in Brasserie Biezz?

Natuurlijk zijn honden welkom bij Brasserie Biezz!

Wat staat er zoal op de menukaart?

Bij Brasserie Biezz kun je terecht voor een smakelijke en toegankelijke selfservice-ervaring, ideaal voor een ontspannen moment in de natuur.
De menukaart biedt een gevarieerd aanbod aan gerechten en lekkernijen. Alles is eenvoudig te bestellen via ons selfserviceconcept, lekker, snel en zonder poespas.
Denk aan belegde broodjes, salades, huisgemaakt gebak, snacks en (eenvoudige) warme gerechten.
Alles om lekker en ontspannen te genieten – of je nu komt voor een stevige lunch of een snelle hap tussendoor.

Voor een volledig overzicht van de menukaart kun je de menukaart alvast bekijken:
Eten & drinken – Brasserie Biezz

Houd er rekening mee dat, vanwege het selfserviceconcept en de beperkte keukenruimte aanpassingen helaas niet mogelijk zijn.

Kunnen we ook onze eigen hapjes en drankjes meenemen en deze nuttigen op het terras of in de brasserie?

Bij Brasserie Biezz is het niet toegestaan om zelf meegebrachte hapjes, drankjes en/of externe catering te nuttigen, zowel binnen in de brasserie als op ons terras.
We begrijpen dat picknicken in de Biesbosch ontzettend gezellig kan zijn, en daarvoor is er buiten Brasserie Biezz volop gelegenheid en ruimte om dit ook te doen.
Dus voel je vrij om te genieten van een heerlijke picknick in de natuur,
maar bij ons binnen en op het terras blijven de Tupperware bakken eventjes in de tas.

Kan ik reserveren?

Nope! Bij Brasserie Biezz hoef je niet te reserveren en dat kan ook niet.
We werken met een selfserviceconcept, een beetje zoals bij La Place of de HEMA.

Dat betekent: gewoon binnenwandelen, je eten en drinken zelf uitkiezen en neerploffen waar plek is.
En wees gerust: met meer dan 120 zitplaatsen buiten en 80 plaatsen binnen is er (bijna) altijd wel een plekje vrij.

Dus… niet mailen om tóch te reserveren, want dan moet ik vriendelijk met m’n staart op tafel tikken:
binnen dit concept maken we geen uitzonderingen.

Kom gewoon lekker langs,  spontaan is het leukst!

Maar ik kom met een grote groep, dan kan ik toch wel reserveren?

Ik snap de wens helemaal…
Maar ook met een groep geldt: reserveren is niet mogelijk.

Ook voor grotere groepen blijft het selfservice:
gewoon binnenwandelen, zelf kiezen en een plekje zoeken.
We scannen net zo makkelijk tien flesjes frisdrank als drie dus dat maakt niets uit.

Boek je een groepsarrangement?
Dan boeken we de besloten ruimte speciaal voor jou en je hele beverbende.
Je bent dan verzekerd van een eigen plek, en alles staat voor jullie klaar op de afgesproken tijd.

En logisch ook: de prijs van een arrangement is hierop afgestemd.
Daar zit namelijk een stukje zaalhuur in verwerkt.
Daarom werken we met een minimum aantal personen per arrangement.

Wat als ik voor een kleine groep een arrangement wil boeken?

Dat mag!
Je kunt een arrangement boeken voor een kleinere groep.
Maar… we hanteren altijd een minimale afname per arrangement.

Dat betekent:
Kom je met minder personen dan het minimum? Dan wordt alsnog het minimale aantal volledig in rekening gebracht.
Omdat de voorbereidingen voor het arrangement altijd hetzelfde blijven.
We zetten alles klaar, boeken de ruimte, plannen ons team in en zorgen voor de opmaak en schoonmaak –
die kosten zijn er ook als je met minder mensen komt.
Of je nu met 10 of 18 gasten arriveert: de inzet is precies hetzelfde.

Voordeel: Je krijgt ook gewoon de volledige hoeveelheid die hoort bij het minimale aantal.
Dus ook als je met minder gasten komt, staat er lekker veel op tafel – en daar zeggen de meeste bevers geen nee tegen!

Kan ik ook gratis gebruik maken van de exclusieve groepsruimte?

Oeiii, dat zou bevermooi zijn hè?
Gewoon binnenwandelen, tafels aan de kant schuiven en gratis aan de slag.
Maar helaas… onze groepsruimte is alleen te huur in combinatie met één van onze groepsarrangementen.

Dat betekent: lekkere lunch, gezellige borrel of compleet verzorgd dagje uit.
Dan mag je de ruimte helemaal voor jullie eigen clubje gebruiken.

Hoe werkt het boeken van een arrangement bij Brasserie Biezz?

Stap 1 |  Kies je arrangement
Op onze website kies je het arrangement dat het beste past bij jouw groep of gelegenheid.
Denk aan een lunch, borrel, barbecue of compleet dagprogramma.
Je vindt daar alle info over inhoud, tijden en minimale aantallen.

Stap 2 |  Start je online aanvraag
Klik op het gewenste arrangement en vul het aanvraagformulier in. Hier vragen we om:
Contact- en factuurgegevens
Gewenste datum en tijd
Aantal personen (mag nog voorlopig zijn)
Eventuele bijzonderheden

Stap 3 | Ontvang je offerte
Binnen twee werkdagen ontvang je van ons een vrijblijvende offerte per e-mail.
De offerte is 7 dagen geldig. Tijdens deze periode houden we ook een optie op jullie datum vast.

Stap 4 | Bevestig online
Ben je akkoord? Dan bevestig je de offerte eenvoudig online via de link in de mail.
Let op: alleen met een online bevestiging komt je boeking definitief in onze planning.

Je kunt zelf gemakkelijk bekijken wat de status is van je offerte.
Na online bevestiging is dit namelijk meteen terug te zien: “Offerte geaccepteerd”
Hierdoor weet je meteen zeker dat de boeking bij ons in het systeem staat.

Stap 5 | Rond alles tijdig af
Tot uiterlijk 7 dagen voor aanvang geef je het definitieve aantal personen door.
Wij werken de online offerte bij.
Wat je dan doorgeeft (mits boven het minimum), is ook wat op de eindfactuur komt.

Na deze deadline
Het aantal personen en het gekozen arrangement staan definitief vast
Deze gegevens kunnen niet meer worden aangepast. Kleine wijzigingen (zoals een extra voedselallergie of factuuradres)
kunnen nog worden doorgegeven onder voorbehoud van beschikbaarheid

Last-minute aanpassingen
Voor kleine correcties ná verzending rekenen we extra kosten (vanaf €75,-)
Neem dus even goed de tijd om alles te controleren zo voorkom je verrassingen achteraf.

Na deze deadline versturen wij de factuur | +/- 5 dagen van tevoren
Na de deadline (van de 7 dagen voor aanvang)
weten we zeker dat alle gegevens up-to-date zijn en de laatste aanpassingen zijn meegenomen.
Consumpties op de dag zelf kunt u afrekenen aan de kassa (per pin of contant) of als losse factuur na laten zenden.

Hoeveel zitplaatsen zijn er beschikbaar?

Bij Brasserie Biezz verwelkomen we u graag in onze fijne omgeving!
Neem plaats op ons ruime terras, waar maar liefst 150 zitplaatsen beschikbaar zijn om te genieten van het zonnetje en de levendige sfeer.

Liever binnen plaatsnemen? Geen probleem! In de brasserie bieden we 80 zitplaatsen aan.

Welke faciliteiten zijn er aanwezig op de locatie?

Faciliteiten aanwezig in Brasserie Biezz:
– Drinkbakken voor de trouwe viervoeters
– Kinderstoelen (2 stuks)
– Speelkeukentje, speelgoed en kinderboeken
– Rolstoeltoegankelijke toilet | Biesboschcentrum
– Wifi

Is het betalen op rekening mogelijk?

Dat kan, maar dan wél even op Beppie-tijd geregeld!
Betalen op rekening is alleen mogelijk voor zakelijke uitjes,
en alleen als we je factuurgegevens uiterlijk 3 werkdagen van tevoren ontvangen.

Stuur je gegevens naar: info@biezz.nl
Dan verwerken we het vooraf in ons kassasysteem en ontvang je de factuur per mail.

Let op: voor deze service rekenen we €14,50 administratiekosten.

Belangrijk:
Alles op de dag zelf nog “even regelen” lukt helaas niet.
In dat geval kun je het beste zelf even voorschieten en later een Tikkie sturen naar je collega’s
werkt vaak sneller dan wachten op Beppie met een rekenmachine…

Over prijzen en onderhandeling

Bij Biezz staan de prijzen online,
transparant, eerlijk en precies zoals we ze bedoelen.

Maar soms komt er een mailtje binnen à la:
“Ik zag een lunch staan voor €17,50 p.p., maar wij hebben maar €12,- per persoon… wat kunnen jullie voor ons doen?”

Nou… niks eigenlijk

We werken met vaste arrangementen.
Geen losse puzzelstukjes, geen speciale verzoekjes voor lagere prijzen.

Is er geen arrangement dat past binnen het budget?
Dan is het simpel: dan past het een keertje niet.
En dat is ook oké.

Wat een raar concept! Ik zou het zelf echt helemaal anders doen!

Dat is natuurlijk geweldig! Een échte ondernemersgeest, Beppie Bever juicht dat alleen maar toe!
Er staan nog zóveel mooie plekken in de Drechtsteden te koop waar jij je ondernemershart sneller kunt laten kloppen.

Doe het! Maak je droom waar…
Bouw je eigen concept, bepaal je eigen regels, en ontwerp de juiste plek voor jouw ideeën.
Als wij het kunnen, kan jij het ook. Volg je hart en zet hem op!

Waarom is bij Biezz niet alles mogelijk, zoals bediening aan tafel of een arrangement op maat?

Tja, als tafelbediening, maatwerk en het beantwoorden van 30 e-mails per groepsaanvraag binnen ons concept zou passen,
dan hadden we daar natuurlijk volop mee gepronkt op de website.
Sterker nog: dan zouden we het promoten met toeters, bellen en vlaggen.

Maar dat doen we niet.
We hebben Biezz opgebouwd met onze eigen visie. 
Wat werkt voor onze plek, voor ons team en voor het merendeel van onze gasten?
Het antwoord is: een helder concept met vaste pakketten, selfservice en duidelijke afspraken.

Dat wil niet zeggen dat we geen fouten maken, iets niet goed inschatten of dat er nooit iets beter kan.
Maar het betekent wél dat we volledig achter ons concept staan.
Dus nee: We gaan het concept niet verbouwen voor individuele voorkeuren, hoe lief, creatief of dwingend die ook gebracht worden.

Liever een andere aanpak? Helemaal goed.
Maar dan ben je bij ons gewoon niet op de juiste plek – en dat is ook oké.

Kan ik pinnen of contant betalen?

Je kunt pinnen en contant betalen.

Adres & bereikbaarheid

Adres
Baanhoekweg 53
3313 LP Dordrecht

Auto
Neem op de A15 of de A16 afslag Dordrecht (N3). Op de N3 neemt u afslag Hollandse Biesbosch.
Onderaan de afslag bij de stoplichten rechtsaf de Baanhoekweg op.
Na 4 km begint de Hollandse Biesbosch. Volg de borden naar Biesboschcentrum Dordrecht.

Openbaar vervoer
Wilt u met het openbaar vervoer komen? Bekijk dan vooraf aan de reis de actuele informatie en reistijden op www.9292ov.nl.
Qbuzz lijn 4 rijdt het gehele jaar van bushalte Centraal Station Dordrecht door tot halverwege de Baanhoekweg – halte Grevelingenweg. Vanaf deze halte kan gebruik gemaakt worden van deelfietsen (zie hieronder bij ‘Deelfietsen’).

Waterbus
Vanaf de Merwekade in Dordrecht en vanaf het Middeldiep in Sliedrecht vaart elk uur een waterbus naar de Hollandse Biesbosch. Fietsen mogen gratis mee. Vanaf de steiger van halte Hollandse Biesbosch is het ongeveer 800 meter naar het Biesboschcentrum. Volg de wegwijzers voor de kortste wandelroute over een verhard pad. De waterbus is vanaf Dordrecht Centraal Station bereikbaar met Qbuzz lijn 10, uitstappen bij halte Merwedekade. Bekijk vooraf aan de reis de actuele informatie en vertrektijden op www.waterbus.nl

Fiets
Volg vanuit het centrum van Dordrecht of Sliedrecht of vanaf de Moerdijkbrug de rood- witte fietsborden van de ANWB richting Hollandse Biesbosch. Of neem vanaf Dordrecht of Sliedrecht de waterbus. U kunt ook de bordjes van de fietsknooppuntenroute volgen naar het Biesboschcentrum (knooppunt 89). Bij Biesboschcentrum Dordrecht is plaats voor 150 fietsen.

Deelfietsen
Op verschillende punten in Dordrecht, waaronder het Biesboschcentrum, is het mogelijk om gebruik te maken van deelfietsen. De deelfietsen zijn voor iedereen toegankelijk en te gebruiken met de ‘Donkey Republic’ app. De fietsen zijn te gebruiken op basis van beschikbaarheid. Klik hier voor meer informatie.

Ik heb een korte vraag, Is het handig als ik onze dag tot in de puntjes beschrijf?

Beppie krijgt dit soort mails regelmatig binnen.
Je weet het wel… van die mails waarin één simpele vraag zo goed verstopt zit onder vijf alinea’s,
dat je bijna een metaaldetector nodig hebt om tot de kern te komen.

Er worden drie familieleden bij naam genoemd,
het programma start om 06:00 uur (maar de vraag is of wij om 10:30 open zijn),
er is overleg geweest met de nicht uit Limburg, en tante Gerda moppert al bij voorbaat over de route.

Soms ontbreekt de vraag zelfs volledig, of staat er iets als:
“Is het goed als we misschien langskomen, eventueel met een groep (we weten nog niet wanneer),
en ergens iets gebruiken (maar nog niet besproken wat), met of zonder aanmelding?”

Dan vraagt Beppie zich oprecht af:
“Wat wil je nu eigenlijk weten?”

Tip van Beppie:
Houd het kort en duidelijk:
Wie, wat, wanneer, met hoeveel mensen en wat je precies wilt weten.
Dan knaagt Beppie er in één keer een antwoord uit waar je écht iets aan hebt.

Heb je toevallig een voorbeeld van zo’n mail?

Zeker, hier komt ie…

Onderwerp: Eén kleine vraag (en een héél klein beetje context)

Hallo beste medewerker,

Wij zijn ons aan het oriënteren voor onze jaarlijkse, inmiddels legendarische familiedag in de Biesbosch.

We komen met 28 personen inclusief een labrador met verlatingsangst.
De bedoeling is om een vroege wandeling met elkaar te maken.
Maar voor het zover is… moeten we elkaar natuurlijk eerst nog vinden.

Daarom vroegen wij ons af: mogen wij jullie terrein gebruiken om af te spreken?
Er zijn ook veel kinderen en oudere bij. Sommigen drinken één koffie, anderen nemen een slokje water en een rozijntje.
Een groepsarrangement is voor ons dus niet van toepassing.

Wat we wel van plan zijn: zelf een taart meenemen.
Maar dan zouden we wel graag gebruik willen maken van jullie bordjes en vorkjes.
En misschien ook een kan met water, als dat zou kunnen?
Alvast heel veel dank voor uw begrip, tijd, gastvrijheid, eventueel toiletgebruik en vooral… uw geduld.

Ik vind het ook wel fijn om hier nog een paar keer mailcontact over te hebben.
Gewoon voor de zekerheid. En om even af te stemmen.
En ja – als het regent valt het hele uitje letterlijk en figuurlijk in het water.
Dus het kan zomaar zijn dat we helemaal niet langskomen. Maar dat zien we tegen die tijd wel.

Maar toch fijn als we even kunnen overleggen.

Uw weloverwogen antwoord zien wij met spanning tegemoet,
Familie TussenDeRegelsDoor

 

Hoe ziet de reactie van Beppie er dan uit?

Lieve familie TussenDeRegelsDoor,

Wat een mail. Wat een planning.
Wat een pareltje vol met informatie.

Als ik het goed begrijp, willen jullie:
✔ Met 28 mensen verzamelen op ons terras
✔ Geen arrangement boeken
✔ Zelf taart meenemen
✔ Onze bordjes en vorkjes gebruiken
✔ Misschien ook een kan water
✔ Graag nog wat extra mailtjes
✔ En als het regent, toch niet komen

Prachtig. Maar even knagen aan de realiteit:

Wij zijn een zelfstandige horecazaak.
Geen buurthuis en ook geen picknickweide.
Alles hier van de koffiemachine tot het terrasmeubilair hebben wij met liefde en spaargeld zelf opgebouwd.

Daarom is het niet zo chill als ons hele terras wordt bezet door een grote groep die vooral zelf consumpties meebrengt,
onze bordjes en vorkjes gebruikt, en dan met een dankbare zwaai weer vertrekt.

Je voelt ‘m al: dit geeft geheid scheve gezichten.
Niet alleen bij ons team, maar ook bij andere bezoekers die een tafeltje zoeken terwijl
jullie de boel bezet houden met je eigen appeltaart en herbruikbare servetten.

Voor dat soort ontmoetingen zijn er in de Biesbosch gelukkig hele fijne openbare picknickplaatsen.
Geen regels, geen service, geen verwachtingen alleen maar gras en vrijheid.

Warme groet (bij droog weer),
Beppie Bever

Geen klik? Dan liever geen boeking.

Laten we eerlijk zijn: een koffiearrangement in buffetvorm is geen rocket science.
Daar valt weinig over te discussiëren en dat hoeft ook helemaal niet.

Toch maken we het soms mee: wekenlang heen en weer mailen, telkens kleine wijzigingen aanbrengen in een eenvoudige offerte,
opties herhaaldelijk verlengen, en dan alsnog een annulering. Ondertussen krijgen we bij elke stap een veeg uit de pan.

Dat is zonde van de tijd en energie, voor beide partijen.
Op zo’n moment zeggen we: dit mag de klant gerust bij een ander proberen.
Of liever nog: zich gewoon normaal gaan gedragen.

Bij Brasserie Biezz houden we van duidelijke afspraken,
korte lijnen en een fijne samenwerking.

Als het voortraject al onprettig verloopt, dan wordt de dag zelf zelden een succes.
Daarom vertrouwen we op onze intuïtie.
En als het gevoel niet goed is, dan trekken we op tijd de stekker eruit.

Niet uit onwil, maar juist om teleurstelling bij beide partijen te voorkomen.
We geloven in wederzijds respect en eerlijkheid en daar hoort soms ook een vriendelijke “nee” bij.

Wat zijn de annuleringsvoorwaarden als ik mijn groepsarrangement wil verplaatsen of annuleren?

Annuleringsvoorwaarden

< 3 maanden: €25 administratiekosten
< 1 maand: 25% van de reserveringswaarde
< 1 week: 50%
< 72 uur: 75%
< 24 uur: 100%